fredag 3 juli 2009

Svettigt värre!









Helt otroligt varmt har det varit dom sista dagarna...
Men man ska väl inte klaga.
Har fått mig en schysst bränna.. ;-)
Men jag lider med Diva. Hon lägger sig på rygg med benen upp mot väggen (se bild) och sen ligger hon så dagarna i ända. Hon vankar i och för sig runt och försöker finna nya svalare platser.. Har fixat en fläkt till henne som hon mer än gärna ligger vid.
Tycker att hon är lite extra slö också, så kanske kanske är det löp på G..
Känner mig mer & mer laddad ju mer jag lär mig och ser faktiskt fram emot min uppgift med allt vad det innebär att ha en kull..
Om det nu blir någonting dvs.. ;-)
Det är ju inget litet ansvar som man tar på sig direkt.
Skulle faktiskt behöva hinna med ett spår eller två innan vi blir kallade, men det har varit så sjukt varmt så jag har valt att inte jobba med henne.
Hundar kanske fungerar olika men hon klarar inte av att arbeta i denna värme.
Hon blir så dålig av värmen..
Så för spårens skull hoppas vi på sämre väder, men för barnens och badets skull hoppas vi på att det stannar kvar.. Hmm, svårt att pussla ihop så att alla e nöjda.
Säkert fler hundmänniskor med barn som känner igen sig...
Men som sagt man kan inte göra mer än sitt bästa!
Frågan är vem som ska göra så att JAG blir nöjd....? ;-)
Igår hade jag 2 väninnor på middag, var så trevligt så!
Det slank in ett par glas rödvin också. Mår du dåligt idag Ewelina? Haha..
I förrgår var det bad på Ängby badet, tillsammans med Viktor, som är en BVC-grupps kompis till Noah. Och hans pappa Danne och storebror Sebastian. Härligt!
Zion sov i 2 timmar när vi kom dit passade rätt bra.
Ska försöka införskaffa ett parasoll under dagen, som Z kan sitta under.
Nu ska jag packa badväskan och rasta hunden innan vi drar iväg!
Puss & kram.

1 kommentar:

  1. Känner igen mig med delen att få alla i familjen nöjda.. :) Men som du säger man kan bara göra sitt bästa!


    /Sussie

    SvaraRadera