onsdag 11 februari 2009

Beskedet..


kom idag!
Det visade inga sk "elaka" celler, och därmed ingen cancer som jag var orolig för.
Däremot visade det celler från bukhålan, dvs tarmar mm och det är med största sannolikhet ett bråck. Gastro-bråck någonting sa läkaren..
Han kommer att få en remiss till Astrid Lindgrens barnsjukhus, och få en tid om ca 1 mån för ett ultraljud och sedan operation.
En mindre sådan om jag förstod det hela rätt..

Känns underbart att det inte var någonting farligt, men fortfarande jobbigt ATT det faktiskt var något.
Varför kan man inte bara få vara???
Har, precis som med Noah, en slags besatthet av att leva i "nuet" med Zion.
Svårt att beskriva men det sitter gnagande i hjärnan att det man har kan försvinna..
Vill ju kunna njuta och "bara vara".. Ovetande om hemskheter liksom.
Meeen det kanske är det priset man får betala som ängla-mamma..
Som om man inte fått betala nog innan liksom.
Får väl gå ytterligare någon form av Mindfullness-kurs för att förbättra mina resurser att leva i nuet..

Idag var jag hos sjukgymnasten klockan 15.00 och det gjorde nytta kan jag lova!
Första besöket var det och hon knäckte ryggraden så det ekade i hela rummet..
Efteråt kändes det mycket bättre.
Nästa gång ska vi testa akupunktur..
Det framkom även att jag hade ett sk snedvridet bäcken, vilket betyder att mitt bäcken vridit sig framåt. Hon skulle försöka lösa det men sa att det kunde vara svårt att fixa till..
Har ju även en liten % skolios som hade kunnat orsaka detta.
Eller så var det alla 3 graviditeterna på 5 år.........
Oavsett vilket kändes det grymt skönt att få rätsida på detta och påbörja behandling!
Fick även 30 minuter välbehövd massage av sjukgymnasten.



Puss och kram, återkommer inom kort med min utmaning som jag fått av Linda på Handlers kennel, ska bli spännande.
Se upp ni andra, utmaning kommer... ;-)

1 kommentar:

  1. Så underbara nyheter med Zion! Ja, inte att det var något, men att det inte var elakartade celler. Känner så väl igen mig med att försöka leva i nuet hela tiden...

    Tänker jättemycket på er!

    Ska försöka fixa till fotoutmaningen nu ;-)

    Stor varm kram

    SvaraRadera