torsdag 19 februari 2009

Drömmar & sjuka barn..


Noah klagade igår över ont i magen och kroppen.
Han är ju en liten drama-queen så jag sa till honom att han fick gå till dagis då jag skulle till sjukgymnasten. En liten stund i alla fall..
Ringde sen till dagis och hörde efter hur han mådde vid 11-tiden & fick då till svar att han mådde bra..

När jag sedan hämtade honom talade dom om att han varit lite extra gnällig och gråtit efter mamma när dom var ute.

Såå jag beslutade att han fick vara hemma idag. Vilket var ett mycket smart val.. ;-)
I morse när jag står och gör kaffe kommer lilla hjärtat och talar om att det minsann har hänt en olycka i kallingarna. Så det var bara att bege sig in i duschen och göra rent.. Lilla älskling.

Till saken hör att jag nu i dagarna drabbats av grym tandvärk och tillbringade både tisdagen och gårdagen på Citydental..
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.. Kommer att sova gott dom närmaste dagarna framöver.

Och efter "olyckan" imorse så var det ju täcke och kudde i soffan.
Sedan kom jag ju på att hunden måste ut också! Haaallååå kan man kanske lämna in sig sjäv för kloning eller nåt???
Lämnade i alla fall Noah ensam för första gången och kastade mig ut med vagnen & tandvärken i 180, så Diva kunde kissa & bajsa, sen bar det upp igen.
Svårt att avgöra när man kan lämna dom ensamma några minuter.
Han är ju så stor i vissa lägen och så liten i andra..
Nåja nöden har ingen lag ibland och nu fick det bli denna lösningen..
Stackars hunden kan man ju faktiskt ge en ordentlig prommis kvällen till ära.


Nu till mina planer!
Eller det är väl mina & Fredriks planer kanske man ska säga.
När vi får pengarna tillbaka på skatten, så har vi bestämt oss för att lägga en del av dom på hallen & vardagsrummet.
Genomgående ek-parkett och till det vita (!) väggar.
Jag som aaaavskyr vita väggar????
Men jag tror att det kan bli bra.. Eftersom köket är så pass burrigt och hallen behöver en ljus färg för att lysa upp lite.
Kommer att gå på en 15.000:- men det kan det vara värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar