tisdag 13 januari 2009

Cirkusen fortsätter...


Nu har jag anlitat Blondie (Katarina med Garp) som min personliga uppröjare gällande HSB:s Tekniska Förvaltnings chef. Det gäller den schnygga fakturan på 16.000:-....
Återkommer med info hur det går.

Diva var med henne och Garpen på hennes land hela helgen och hon blev upp över öronen förälskad i Garp! Så söta så.. Till historien hör ju att Diva hatar allt vad andra hundar heter.
Dom var förresten över på middag igår och Garp var hela galen! Precis som sin matte... ;-)

Z ligger för tillfället och sover på soffan, när han vaknar till liv ska jag bege mig till centrum för att införskaffa en kalender. Kan ju va bra att hålla koll på livet.. ;-)

Sedan ska jag åka till jobbet och arbeta några timmar, då vi har utförsäljning så behövs det fyllas på med varor i butiken. Kök väl på till 22 ca.. Man är ju trots allt ganska trött på kvällen som det är.
Folk undrar vad man gör när man är föräldraledig och vad gör man då?
Ska jag vara helt ärlig så har man det nog ganska bra.. Fast det är mer bekvämt denna gången då jag inte har lika många måsten inlagda i schemat.

Däremot har jag grym ångest för att jag inte tränar mer än vad jag gör med Diva...
Ska gå kursen hos Jessica i februari/mars och det känns jätte bra.
Det går ju åt en hel del tid med blodspåret och jag upplevde det hela som ganska intensivt, det rullade på i 170 typ. Slutade på ca 3-4 spår per vecka och sen var det ju jobb och annan träning på det.. Men sen klarade hon ju anlagstestet också.
Hoppas att det går lika bra i öppen klassen sen..

Målningen får lite hjälp idag av F:s pappa Conny, det känns skitbra! Vi har ju spacklat, slipat och pillrat i förtvivlan och då känns det helt okej med lite hjälp faktiskt..



Fortsättning följer............................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar