lördag 31 januari 2009

Vart tar tiden vägen????


Dagarna bara susar förbi..

Kanske är det småbarns-mamme-lotten.

Det känns nästan skrämmande att dagarna rullar förbi i 170........

Och jag (!) fyller 30 i år...................

Ännu mer skrämmande.. ;-)


I fredags var jag med Zion på VC, eller rättare sagt vi var där för bådas räkning.

Jag med min värk i lederna (måste vara åldern...) och Zion för sina utslag på kinderna.

Anita på BVC misstänkte att det eventuellt kunde vara bakteriellt och iom hans klaff-fel i hjärtat så måste man tydligen vara extra försiktig.

Och sen sa jag till om knölen som han har under bröstbenet och att jag faktiskt vill ha den uppkollad ordentligt.

Tog ju upp den förra veckan och då sades det bara att vi skulle avvakta tills 6-månaders kontrollen, men jag känner att jag inte kan vänta 1 månad för att se om den växt eller inte.

Så hon bokade en tid för ultraljud och sen nån slags biopsi-prov.. Lilla gubben ska få en nål instucken i magen.. Snussen.


Själv fick jag en remiss för att förhoppningsvis återställa min mage, ni som känner mig vet hur den ser ut... ;-)

Det liknar en sk snittmage och jag skulle bli överlycklig om jag kunde få den tillfixad!


Idag jobbade jag 12-16, ett riktigt pensionär-pass, men jag vill inte vara ifrån Z alltför länge.

Sedan har det fixats med köket en hel del sista dagarna.

Spotlights som ska upp, skenor i taket som hamnat snett.. Osv osv osv.

Känns som om man ALDRIG kommer att bli klar!

Men nu är det i princip färdigt, bara lite småpyssel kvar..


Nä nu ska jag gå och torka bort spyan som Z precis la på min arm.. Najs.
På bilden Noah som kämpar på med sina stjärnor i sitt Belöningssystem...






Puss och kram & sov godis!

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj! Allt på en gång eller? Vi hoppas allt är bra med Zion, bra att kolla upp direkt. Så hade jag också gjort!
    Tänker på er o håller tummarna! Å magen vet jag bara hur den såg ut innan Z anlände...den största jag sett :-)
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  2. Skriver en liten hälsning. Jättebra att Zion blir kollad. Det hade jag också velat.

    Snittmage... fick du remiss vart då? Funderar på att själv också ta ta i mina magar.

    Stor kram/Elisabeth med *Vendela*, Vilda, *Vega* och Ville

    SvaraRadera