söndag 5 april 2009


Idag är farmor Lilian & bonus farfar Törje på besök!
Törje ska hjälpa till att ordna med våra sista 2 spotlights som ska upp under skåpen.
Kan bli spännande.. ;-)

Igår hade vi tvättstugan klockan 07.00!! Eller det var rättare sagt Fredrik som tvättade & jag vek.
Förstår inte varför man ska tvätta klockan 07.00 på en lördag? Hmm...
Sedan bar det av till Lilian & Törje för att hjälpa dom med deras källare, som behövde röjas.
Efter en god portion kalops med potatis bar det av hemåt igen med ett snabbt stopp hos morfar Göran.
Fredrik skulle träffa en kompis inne i stan..
Så jag & Zion tillbringade en mysig kväll tillsammans i soffan!S
Eller ja Zion sov det mesta av kvällen, men det var trevligt ändå..
Strax efter 09.00 begav jag mig ut till Ulriksdal för att lägga ett viltspår och det gick väl okej..
Har ju haft problem med orientering-delen i spåren som jag lägger och denna gången satte jag upp rejäla markeringar så att jag verkligen vet vart jag gått..
Får se om det fungerar när jag väl går spåret vid 17-tiden idag.. ;-)
Att det ska avar så himla svårt att få raka jämna spår??
Till historien hör att jag höll på att slå mig fördärvat när jag gick spåret.
Man vet ju aldrig riktigt hur terrängen ser ut eftersom spåret är ganska längt. I detta fall ca 400 meter och helt plötsligt tar det bara stopp! Så jag försöker att göra det bästa av situationen genom att klättra ner för den branta kanten.. Och vurpar självklart. Typ 4 gånger under resan ner... Dom som känner mig vet att jag inte tillhör den mest graciösa sorten.....
Men men, det återstår som sagt att se hur det slutgiltiga resultatet blev.. Det kändes okej trots lite smärre missöden!
Nu ska jag natta lilleman, det är dags för hans lunch-lur, om än lite sen...


Puss & kram!

3 kommentarer:

  1. Tänk vad lite kritik kan göra:)))))

    Puss puss syns imorgon

    Blondieeeee

    SvaraRadera
  2. Haaaahaaa... Ja tänk vad lite upplysning kan göra! Krya pårre pucko... ;-) Puss.

    SvaraRadera
  3. Hej svärdotter!
    Nu har jag äntligen lyckas kunna skriva i din blogg.Den är så fin.Jag önskar er alla en trevlig valborg!!!Längtar efter er kram kram från svärmor

    SvaraRadera