torsdag 16 april 2009

Lite ledsen..


Igår fick jag ett samtal av KarinPibox kennel, som trots allt var ganska väntat.. Men även om det var väntat så är man ju aldrig förberedd.
Marion Humble förlorade sin kamp gentemot cancern.
Hon var stolt ägare av kenneln Marikarlos och jag lärde känna henne riktigt ordentligt i november 2003, ca 4 månader efter att Melvin gått bort. Jag och min dåvarande sambo Magnus tog bilen ner till Skåne för att se ut en valp. Hon hade totalt 7 stycken valpar..
Av någon anledning lät hon mig välja valp först av alla, trots att det redan varit folk och tittat på valparna innan.
Vi grät och pratade om sorg och glädje, trots att vi inte kände varandra speciellt väl då..
Sedan växte det fram en vänskap som jag kommer att sakna stort..
Marion var aldrig rädd för att säga vad hon tyckte om saker och ting, hon var alltid rak och ärlig.
Minns så väl när vi var på utställning i Täby i Boxerklubbens regi och hon gapade på domaren som diskat en tjej som hade glömt byta nummerlapp, då hon visat 2 hundar efter varandra..
Hon var jätte arg visade misann vart skåpet skulle stå!
Det slutade med att domaren i fråga godkände den tjejen som blivit diskad och hon fick åter igen vara med i tävlingen!
Det var Marion det.. ;-)

Jag och Noah var och hälsade på henne när Divas valpar var ca 5 veckor unga och hon var så otroligt givmild och vänlig.. Man kände sig hemma.
Jag körde henne in till "stan" i Rydsgård och hon tackade säker 10 gånger på vägen hem..

Hon var kunnig inom hundvärlden och hon har lärt mig så otroligt mycket som jag kommer att bära med mig genom livet..

Har hela dagen idag suttit och letat hane till Divas eventuella kull i sommar, men det är JÄTTE SVÅRT! Finns mycket skit om man säger så.. Sedan fick hon ju 4 stycken vita valpar sist och det vill man ju undvika så mycket som det går. Och alla dessa sjukdomar som man måste tänka på! Har ont i huvudet av allt letande...

Ikväll ska jag hoppa in och jobba 3 timmar då en kollega ska bort.
Åååååhhh vad roligt.. Men vad gör man inte för lite stålingar.. ;-)

Puss & kram och framförallt: TA HAND OM ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Hej Linda!
    Jag sörjer som du Marions bortgång. Min första kärlek i livet som 6-7 åring var Marions King of Fire. Jag undrar om det är Tygarth Cabarnet som Marion ställer på din bild? Vore väldigt glad om du kan tänka dig att maila den till mig då min boxerhane är efter honom...(Big Hearts Champagne) Vänliga Hälsningar Towe Engdahl (towe_engdahl@hotmail.com)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Sorg och elände hela tiden.Tack för de fina orden i min gästbok. Det har varit något så hemskt att mista de amå.
    Fint du har skrivit om Marion,det känns så sorgligt.
    Senast i förrgår när mina valpar var sjuka tänkte jag lyfta luren och ringa Marion om råd,som jag gjort så många gånger tidigare.
    Det var verkligen en härlig människa!
    Vilka fina killar du har! Så himla söta!
    Ha det bra!
    Carina

    SvaraRadera