tisdag 21 april 2009

Ledsamt med idioter..








Blir så less på människor ibland, framför allt sådana som tänker på sig själv framför barnen.


Talar om Noah´s pappa M.


Noah har alla tecken på en pågående Laktos-allergi och vi har tjafsat fram och tillbaka gällande detta (vad det nu kan vara att tjafsa om???). Summan av kardemumman är: M anser inte att Noah har problem med lakotos och jag anser att han ÄR överkänslig.


Hade till idag bokat en tid till vårdcentralen för att utreda fallet..


Får ett samtal av M och han talar minsann om för mig att det är JAG som inbillar mig och framkallar att han är dålig i magen osv..
Och detta har han enligt honom kommit fram till med hjälp av läkaren.


Ringer upp igen för att be om namnet på denne läkare som så smart kommit fram till detta, men det kom ju M inte ihåg.....


Allt detta tjafs och anklagande drar han upp med Noah brevid sig!


Talar vänligt men bestämt om för honom att vi kanske skulle kunna diskutera detta sen när Noah inte är med.


Lilla älskling sitter i bakgrunden och ojar sig och försöker förklara att han kan dricka spijal-mjölk (laktosfri mjölk) hos mamma och vanlig hos pappa..


Fan jag tycker det känns så himla jobbigt att man inte bara kan hålla sams och enas i lugn och ro om vad som är bäst för Noah. Fast kunde vi inte göra det när vi levde tillsammans så kan man ju knappast ha förhoppningar om att vi kan göra det nu....


Så! Nu har jag gnällt av mig lite..


Eller vänta nu kommer det riktiga gnället.. ;-)


Zion har 4(!) tänder som precis är på spricknings-gränsen i överkäken. Vilket resulterar i att han inte sover på natten.. Han höll oss vakna tills klockan 04.00 i natt..


Lagom kul.


Till saken hör att jag fastnade vid datorn för att leta efter hane till Diva och det tog visst liiite längre tid än väntat.


Man trycker på en sida som länkar till en annan som länkar till ytterligare en annan och så är det kört..


Tycker så himla synd om lilleman som har ont. Han gråter och gnäller så att tårarna rinner...
Ska nog ge honom en alvedon innan nattningen ikväll. Om någon har något annat tips så kan ni ju hojta! Och då uteslutes alla tips om starkdryck.. ;-)

Måste köpa en ny BIA-bädd till Diva, hennesgamla bädd är rätt nerlegad.
Och nya fällar.. Men jag vågar mig inte riktigt in på Bromma Zoomarknad.
Sist slutade det ned alltför många hundralappar minus i plånboken..
Men det är hon väl värd den gamla hyndan.
Ikväll bär det av till Brunna för spårläggning och på fredag ska det klämmas in ett spår som ska ligga i 10 timmar, så då tar jag och barnen en dagstur till Zions farmor Lilian.
Nu gnäller lillfisen vid mitt ben så vi ska bege mig ut på en promenad med Diva..






Kramkram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar