tisdag 14 april 2009

Påskhelgen avklarad..






Med hälsan i behåll.. ;-)
Vi har haft en jätte mysig helg tillsammans med släkt och nära & kära.
Skärtorsdagen kom Noah och lyckan var total!
Vi målade ägg tillsammans och bara mös..
Efter en god natts sömn var det dags att börja förbereda inför påsklunchen som skulle äga rum under lördagen. Ca 15 pers....
Sedan bar det av till min farbror Leif som fyllde 45. Hade köpt en fin svart vår jacka, en softshell jacka och en luvtröja som han blev jätte glad över! Allt från mitt jobb.. ;-)
Efter god mat bestående av rostbiff och påtatissallad och massor med ägg bar det av hemåt till Solna igen. Natta pojkarna och ställa sig och göra köttbullar.. Zzzz............
Klockan 23.00 var jag nästan klar.

Upp med tuppen på lördag morgon!
För att först påskmysa lite framför TV:n och äta god frukost.
Sedan dags att storröja....
Klockan 11.00 ca kom svärmor Lilian och Törje och det kändes helt okej så att man kunde få lite avlastning! Tack Lilian.. ;-)

Klockan 13.00 kom resten av packet och högg in på maten som jag gjort!
Det serverades ägg som Noah & jag målat, lax, grönkålsgratäng, stekt potatis, köttbullar, prinskorvar, Jansson, sill, vitlöksröra, gräddfil med gräslök, mm, mm, mm...
Och till detta ett alldeles strålande väder!
En riktig toppendag kan man säga med andra ord..

När dom sista gästerna gått vid 18.30-tiden var det dags att bara vara och sjunka ner djuuuuupt i soffan.. Båda barnen somnade snabbt i soffan, eller hoffan som Noah säger..

Söndagen drog vi iväg till Muskö där Fredriks syster med man har landställe. Eller just nu en tomt med ett litet hus..
Vi grillade och hade det jätte mysigt i solen! Både jag och Noah fick lite färg på kinderna.

Noah ville sova kvar så det fick han göra. Han var lite pipig när vi skulle åka men sa promt att han skulle ligga kvar. Vet bara med mig att han sovit över ensam hemma hos Lilian & Törje så det var stort både för han och mig.. ;-)
Efter ca 2 timmar ringer han och säger att han vill hem. Eeehhh det är 9 mil till Muskö så jag sa att han fick stanna kvar.. Sedan ringde han hem på morgonen och sa att han ville hem igen.. Lilla hjärtat! Men det fungerade bra trots allt.. Min lilla kille börjar bli stor.

Måndagen var det dags för jobb för min del.. Noah var ju på landet och Fredrik & Zion var hemma. 12-17 jobbade jag så det var ett riktigt pensionär-pass..
Idag har jag anmält mig till facket och A-kassan.. Man vet ju aldrig i dessa tider.
Sedan har jag ringt och bokat en tid till Vårdcentralen med Noahs mage, misstänker ju starkt att han är överkänslig mot Laktos. Men hans pappa håller tydligen inte med och ger honom vanliga mjölkprodukter så jag känner att jag vill ha det på papper om så är fallet.......

Ringde även till Skatteverket för att kolla hur vårt pågående ärende gick och fick till svar att dom ska fatta beslut imorgon! Det lät som att det vår till min favör.. Men man vet ju aldrig.

Nu ska jag ut med hunden, puss & kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar