söndag 26 april 2009

Sjukstuga..






















Torsdag ringde dom från dagis och meddelade att Noah hade feber.
Hämtade honom och dom hade tempat honom, 38.1.
Inte så farligt tyckte jag.. På kvällen var han lite hängig men fortfarande vid gott mod.
Fredag morgon mådde han okej igen, så jag packade ihop barnen för att åka till svärmor Lilian som skulle passa barnen medans jag lade blodspåret som skulle ligga i 10 timmar.
Dagen gick okej, men han fick en Alvedon mitt på dan, då han kändes lite varm.. Vid 17-tiden sa det bara pang så blev han jääääätte sjuk! Klagade på magvärk så jag ringde till sjukvårdsupplysningen och dom tyckte att vi skulle komma in med honom då det var magen.
Så efter att jag gått spåret begav vi oss iväg allihopa till KS Astrid Lindgrens Barn akut. Väl på plats tempade dom honom, hade ju gett honom en Alvedon vid 20.30 tiden och vi var på plats vid 21.30. Tempen visade 40.8!!!!!! Stackars lilla älsklingen min.. Svullen i ögonen och röd i skinnet.. Tårarna bara rann längst med hans kinder. Ont i mamma hjärtat fick jag..
Han fick Embla-kräm satt i armvecken och en Ipren i rumpan och detta var såklart FRUKTANSVÄRT för lilleman, han storgrät.. Men tänk er själva att först få en temp uppstucken där bak och sen en Ipren på samma ställe, av en helt främmande tanta! Skulle också gråta..
Det blev i alla fall en pigg liten kille som respons..
Det togs en hel del blodprover (mer gråt), halsprov (ännu mer gråt)och kissprov. Dom ville utesluta blindtarmen.. Sänkan låg på 37 så det var "okej". Vi blev hemskickade med rådet att komma tillbaka om han blev sämre och kräktes..
Han var så pass pigg när vi åkte hem vid 00.30 så vi stannade och handlade MC Donalds.
En Happy meal senare somnade han i soffan..
För att sedan gallskrika klockan 03.30: -Maaaaamma!!!!! Jag har kräkits!!!Åååååhhhhhhh, får jag säga upp mig som mamma nu????
Tänkte jag snabbt för att sedan ta gossen i famnen och bära honom mot badrummet.. Vad gör han då? Jo kräks såklart.. På mig. Tvättade barn, soffa och mig själv hela natten lång sen..
För att sedan väckas klockan 07.00 igen... AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH!!!

Lördagen mådde han okej, lite feber till och från. På eftermiddagen var han så pass pigg att vi satte honom i vagnen (han åker inte vagn vanligtvis) och åkte med Lilian & Törje in till Gamla stan för en mysig prommis i värmen! Avslutade promenaden med en kall öl medans solen gick ner.. Tack för en härlig dag!
Behöver jag tillägga att jag somnade i soffan klockan 23.00 ca....?
I morse var vi uppe med tuppen, igen. Jag skulle ju på viltspårskurs i Jakobsberg.
Det var det första spåret med skott och hon tog det okej.. Hon är ju inte skottberörd sen innan, men jag märkte av att hon blev lite stressad en liten stund efter skottet, en bit in på spåret. Jessica tyckte att vi skulle avvakta med skott framöver, så att vi inte skapar ett problem som inte finns. Resten av spåret gick väl sådär om jag ska vara ärlig, hon var splittrad och tog några genvägar som inte skulle tas.. Men man lär sig av sina läxor.. ;-)
Spåret som jag la i fredags gick åt h....e mest pga mig. Terrängen var hemsk, la ju på okänd mark och det kom stup och mark som var omöjlig att ta sig igenom!
Det är ju sådant som man inte kan styra över..
Vi tränar ju en sk utgång just nu och det är lite klurigt. Hon missade slutet och gick tillbaka i spåret som vi kom i. Fick ju då hjälpa henne till det övre spåret som låg ca 20 meter uppåt. Efter det betedde hon sig precis som vanligt, nonchalerade och städade spåret, som om hon vill dra ut på det och inte vill ha ett spåravslut.. Men efter mycket om och men så gick hon i mål. Och vill då knappt veta av klöven.. Lekte och studsade för kung & fosterland men så fort jag slutade så tappade hon intresset. Måste jobba hårdare på den fronten..
Så nu är jag hemma och ska försöka njuta av den lediga stunden som är kvar av söndagen, tillsammans med min man och mina underbara barn!
Hoppas att ni haft en underbar helg!
Puss & kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar