lördag 16 maj 2009

En morgon i skogen..








blidde det idag! Det var så trevligt så..
Lade 2 stycken spår a´800 meter igår vid 18-tiden i Kungsängen.
I en helt ny skog och det var lite halv läskigt om jag ska vara ärlig.. Och ingen hund hade jag ju med mig heller som kunde beskydda mig.. Som om Diva skulle göra något om någon överföll mig.. Hon skulle nog mest vifta på svansen och undra vad vi lekte..
Spåren var nog dom klurigaste som jag lagt någongång.
Började med raksträcka, sen 2 vinklar och sedan en återgång med 7 meters bredd. Efter det bloduppehåll på totalt 17 meter i en vinkel. Sedan följde det en vinkel och ytterligare en återgång med ett bloduppehåll på totalt 20 meter i en vinkel.
Båda hundarna sumpade den andra återgången som var med 5 meters bredd och Diva gick direkt på slutet istället för att fullfölja dom sista 2 vinklarna..
Känner mig ganska nöjd ändå eftersom hon trots allt hittade sin klöv...
Nu ligger klöven uppäten i hennes korg. :-)
Nikita lurade iväg hon på en rejäl språngmarch på en sträcka på säkert 3 km!
Kom hem med både barr, smådjur och annat spännandTack, uppskattar e i håret..
Och fick en bamse-tagg i fingret! Så synd om mig så..

Zion sov för första gången helt okej i natt, på väääldigt länge.
Kände mig som en helt ny människa när klockan ringde vid 08 imorse. Underbart!
Somnade på soffan ändå när jag kom hem, när jag nattade Zion..

Ikväll blir det lugn hemma kväll med Thaimat och Schlager, imorgon ska jag jobba..
Lilian och Törje var över en sväng idag, dom är så underbara! Världens bästa svärmor & "svärfar". Tack för allt , uppskattar allting som ni gör för oss och barnen!
Önskar jag kunde göra mer tillbaka för er..
Men det kommer väl sen när ni tar in på hemmet.. ;-)

Jag, min pappa och Noah var ju på TomTits i veckan och det var JÄTTE kul tyckte Noah!
Och jag med om jag ska vara ärlig..
Fredrik berättade att dom varit där med sin firma på firmaparty och jag kunde innan jag var där inte förstå hur ett gäng vuxna karlar kunde ha kul där, men nu hajar jag!
Dock var det svindyrt, 195:-/vuxen och 145:-/barn. Men i slutändan var det värt det, Noah sprang som en tok mellan alla grejerna och dom hade öppnat utomhus med en massa härtiga saker..
Rekomenderas varmt till alla föräldrar (och alla andra)!

Känner mig lite lätt stressad av valet av hane till Diva, känns som om jag kommer fundera bort allting.. Som vanligt. Men jag har ju å andra sidan ett tag på mig. Hennes löp är ju ganska ojämt men någonstans i slutet av juni, juli eller början av augusti borde det slå in.
Lär väl krocka med våran Ölands resa, men det är väl bara att åka! Får väl ta en hane som bor i närheten.. ;-)

Nu ska vi ta en oss en prommis till Thaihaket och inhandla lite mat.

1 kommentar:

  1. Vad gott det lät me thaimat.. ;o)
    Vad duktig du är som rantar runt i skogen och vad fint du skriver i din blogg!

    SvaraRadera