tisdag 5 maj 2009

Ögoninfektion och trötthet..











Var i fredags ute och gick dom 2 spåren tillsammans med Rebecca från spårkursen.

Hade lagt dom på 2 separata ställen eftersom skogen var "böjd".

Lilla Nikita som är en Jack Russel, hade lite svårigheter med sitt spår, men efter en dryg timme så fann hon sin klöv!

Klockan hade då blivit över 22.00 och det var bäcksvart ute!

Tänkte att jag gör ett försök med Diva och det gick galant, förutom att hon missade återgången.

Men så som hon pinnade på i skogen med en mörkerblind matte, gjorde att jag kände mig nöjd med den lilla kickan.. Hon arbetade snabbt och självsäkert och det var liksom bara att hänga på.

Hade egentligen ingen aning om vad som var upp, ner, vänster eller höger..

Är X antal snitslar fattigare kan jag ju tillägga... ;-)

Återgången var ju det som var utmaningen men jag kan lägga ett lite enklare spår med återgång till henne i veckan tänkte jag.



Natten mellan fredag och lördag vaknade jag av att jag hade jätte ont i vänster öga, kändes som om det hade kommit in någonting och gjort skada.. Gick upp och gjorde rent, men det kändes lika illa ändå.

Vaknade med ett öga som var stort som en tennisboll! Svullnaden la sig och jag tänkte att det var nog ingen fara..

Men eftersom svullnaden höll i sig, så åkte jag in till St Eriks ögonakut igår vid 13-tiden. 4 timmar senare kom jag ut med info om att det är en bakteriell eller virus-infektion. Fick ögondroppar med kortison och antibiotika och idag var jag tillbaka för att göra en bakteri-odling.

Får svar senast fredag..

Är det inte det ena så är det det andra... Suck.

Diva har ju en knöl vid revbenen och den har väl inte direkt växt i storlek, men nu tycker jag mig ana en till liten knöl vid skuldran. Ska nog ta tag i det och kontrollera vad det är.. Säkert bara en fettknöl, men vill vara på den säkra sidan.

Mailade förresten Albano djursjukhus gällande hjärt-undersökning på Diva och fick ett lite halvkonstigt svar..:

________________________________ Från: Linda Thörnlund [mailto:lindathornlund@hotmail.com]Skickat: fr 2009-05-01 14:34Till: Info AlbanoÄmne: Förfrågan Hej, har en boxer tik född -03 som jag ska ta en kull på i sommar. Känner att jag skulle vilja göra en hjärtundersökning på henne innan för att kontrollera att hjärtat är ua. Undrar vad det kostar mm? MVH Linda Thörnlund


Hej,Ta reda på via Boxerklubben om det finns några krav som ställs innan man parar. Är hon knäröntgad? Det är ett krav för avel. Ultraljud på hjärtat kostar mellan 1800:- till 2890:- beroende på vad man hittar. Ett tillägg på 600:- för polavgift kommer till. MvhReceptionen

Tyckte att det var ett lite lustigt svar, men men jag fick ju trots allt veta det jag undrade om och det var ju faktiskt huvudsaken!

Idag ringde Noahs pappa för att meddela svaret på det blodprov som dom tog på honom och det visade positivt för Gluten intolerans! Fick lite lätt panik men känner mig lite lugnare nu.. Det går ju faktiskt att leva med. Känns bara som om det aldrig tar slut med eländen..
Stackaren ska få göra en Gastroskopi-undersökning inom kort på Astrid Lindgrens barnsjukhus.
Får ont i magen bara jag tänker på det...
Ska sätta mig och forska inom området imorgon.
Men jag känner mig trots allt lite ledsen i ögat.

Har hittat några fler hanar som jag tycker verkar intressanta, återkommer med bilder mm..
Satt även hela natten i förrgår och läste på om PNP, spondylos, mm.. En hel vetenskap!
Märkte att det var samma, återkommande linjer på vissa av dom drabbade hundarna och det var ju ganska intressant. Ska försöka akta mig för dom linjerna.. ;-)

Imorgon är det dags för blodspår igen, ca 50 meter 2-5 timmar. Ett sk motivationsspår!

Nu ska stackars jag som är lite kyld i näsan hoppa ner i soffan med min man & mysa!
Puss & kram på er!

2 kommentarer:

  1. Jocke med Ajax6 maj 2009 kl. 22:01

    Lycka till i spåret!

    SvaraRadera
  2. Vad snygg du är med ditt öga raring....Sen vill jag bara tillägga att det nog är JAG som har blivit av med X antal snitslar:)

    Puss puss

    Garp

    SvaraRadera