onsdag 10 juni 2009

GRATTIS Olga & Niklas!!!







Till bäbisen som visade sig vara en liten gosse!
Alla trodde ju på en liten tös.
Hoppas att vi får se den lille inom kort..

Mitt lilla hjärta har fyllt 5(!) år!
Och helgen var ju som sagt späckad med kalas aktiviteter.
Lördagen kom mamma, pappa, farmor Ulla, farfar Zeta, Lilian, Törje, faster Jessica och Mattias för att fira Noah. Han fick ett Nintendo Wii av oss, som även morfar, mormor, farbror Christoffer & farmor Ulla var med och delade på.
Och han blev sååååå glad!
Nu har jag träningsvärk både här och där efter att ha spelat järnet...
På kvällen grillade vi hemma hos Fredriks morbror som fyllde år.

Söndagen var det barnkalas!
Då det regnat hela helgen så var jag inställd på att det skulle göra så även denna dag, men strax innan kalaset började klockan 13.00 så sken solen upp!
TACK för den vädergudarna!!!
Det kom några barn från dagis, och ca 10 andra barn så det var full rulle!
Hade dukat så fint inomhus men det både lektes och åts utomhus.
Jag bjöd på korv till ungarna och ost & skink, samt broccoli & fetaost-paj till dom vuxna.
Sedan såklart tårta, kakor och annat gott!
Kände mig som värsta housewifen..
Trevligt var det och Noah tackade mig på kvällen för kalaset!
Gullunge..
Igår, tisdag var Noah och jag på 5 års kontroll och han fick ett stort OK i rumpan!
Dock hade jag ingen aning om att det var spruta inblandat så jag hade inte kunnat förbereda lilleman..... Men det gick bra ändå!
Han sa bara: Jag lovar att inte skrika.. ;-)
Gluten-resan fortsätter och det är ingen lek att leta reda på saker som INTE innehåller gluten.. Eller rättare sagt, det svåra är ju att tyda alla ingredienserna som står.
Jaja, man kanske lär sig med tiden.
Igår lade jag ett ca 800 meter långt spår med 2 stycken återgångar åt Diva.
Det innehåller även 23 meter bloduppehåll så det kan ju bli spännande att se hur det går..
22 timmar ska det ligga så vi går det vid 17 tiden idag.
Det visade sig även ligga ganska nära skjutbanan så vi får väl se hur det går.
Återkommer om den!
Det har inte hänt någonting mer om brev-incidenten, efter att jag polisanmält händelsen.
Bara att hoppas på att det inte händer någonting mer.
Nu ska jag städa.. IGEN!
Gör man någonting annat än att städa, plocka, diska, tvätta????
Nä tydligen inte...
Puss & kram till er i regnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar