onsdag 17 juni 2009

Hanen


som jag valt är "Kalle" Pibox Walk Over. Klicka på namnet så kommer ni till hans sida.
Finns även info om honom på Pibox kennel.
Man kan även titta på hans nyfödda kull på Bighearts kennel!
Har ni några som helst invändningar, (så länge det inte är några allvarliga ;-))
så får ni behålla dom för er själva!
Har ÄNTLIGEN fattat ett beslut och beslutet var svårt att fatta, men nu föll lotten på Kalle och det känns helt rätt!
Tänker inte ens gå in på mina analyser av valet, utan det är en grymt mysig kille med fin mentalitet och dessutom är han snygg!
Har dock ingen statistik på avkommor då hans avkommor är för unga, men hey! ibland måste man våga!
Så nu ska här förberedas med läsning, läsning och åter läsning.
Ska bli så spännande!
Sen kan kanske tyckas att det kommer bli körigt med en kull,
när man har 2 yrväder här hemma och visst kommer det bli det!
Men livet är fullt med utmaningar och jag antar denna.
Kommer att ångra mig så hårt om jag inte hoppar på detta tåget.
Så samma sak där, har du några åsikter om mina val behåll dom för dig själv, det kommer inte att ändra mina beslut!
Basta!

Nu till någonting annat!
Har pratat med Divas tidigare kulls ägare (alla utom 1) för ett eventuellt gemensamt MH och föreslog även att dom skulle röntga hundarna samtidigt.
En av sönerna hade fått en 5: på skotten och frågade vad som hänt?
Han hade blivit berörd, men inte till den grad att han var värd en 5:a.
Han hade avbrutit leken och sprungit dit skottet avfyrades men sedan varit ganska cool.
Ägaren hade frågade om dom skulle lugna ner honom gemensamt, men det tyckte inte domaren. Skumt...
Hon var den enda som MH:testat sin hund och hon ville mer än gärna göra om det!
Dom flesta bor ju en bit bort (Umeå, Halmstad bla..) men dom var eventuellt intresserade av att komma ändå!
Dom flesta visste inte ens att Marion lämnat denna värld..
Dom undrade mest varför Marion inte svarat på mail och blev nog lite chockade när jag informarade om att hon gått bort.

Nu är det dags för prommis igen!

Förresten har fixat en liten sida åt Diva med den viktigaste infon!
Divas sida

Puss & kram!

1 kommentar: