torsdag 11 juni 2009

Underbara Noah..



Är så himla skön!
I morse så skulle Fredrik gå till jobbet (vid 06.00) och försöker då smyga lite försiktigt så att inte alla andra vaknar..
Då far Noah upp ur sängen och ropar: Men Freddddriiik! Får man ingen puss eller kram eeeelleeer????? Fredrik kommer in i sovrummet och då fortsätter han: -Jag ska ju faktiskt till min pappa idag!

Spåret igår då...
Det gick väl okej, tror att Diva (som vanligt) hade betydligt bättre koll än mig.
Jag ser bara skog, skog och åter skog. En myra eller mygga dyker ibland upp i ögonvrån...
Blir galen!!
Någon som har ngt tips om hur man får ett schysst skogssinne?
08-barn som man är..
Efter första vinkeln så drar hon helt hysteriskt till vänster och vädrar järnet!
Och jag VET ju att spåret går direkt till höger, men man ska ju då följa sin hund så visst..
Helt plötsligt står vi öga mot öga mot en pitbull.. Tik dessutom!
Ni som känner Diva vet att hon är sådär bundis med andra tikar. Hon fungerar men det smäller till ibland...
Jaaaaha! Ställer mig i väntan på att någon ska kalla in denna lösa hund och ropar efter ett tag på ägare.. Men ingen kommer till min undsättning.
Damerna i fråga står bara och stirrar på varandra och jag sätter Diva ner och ställer mig framför henne.. Då börjar dom morra! Eeehhhh... Schas liksom!
Fortfarande ingen ägare efter ca 5 minuter och då skriker jag: -Finns det någon ägare till den lösspringande hunden!!!!
Då tittar en liten grabb på ca 12 år fram bakom några träd.. -Hon är min..
Då sitter det ett helt gäng och grillar(!) mitt i skogen.. Snittåldern var väl 11.5 år.
Och vad gör dom med en pibull som dom inte kan hålla koll på?
Skäller ut pöjken efter noter som bokstavligt kryper därifrån med sin hund...

Och nu kom det roliga i spåret..
Har ingen som helst aaaaning om vart jag är!
Känner att blodsockret börjar dala och känner att jag bara hänger på Diva så kanske vi kommer till bilen i alla fall.. ;-)
Har inte en tanke på att hitta spåret igen och Diva visar inge som helst tecken på att vara rätt..
Så helt plötsligt, som så många andra gånger, dyker en fin rosa snitsel upp!
Bara att låta henna jobba vidare som om ingenting hänt..
Och efter ca 40 minuter finner hon sin klöv som hon inom 2 minuter tappar bort under sitt boxerrace.. (öronen bakåt och tokrusar i 170)

Både hon och jag är helt slut idag, jag hann ju även med att sträcka mig i ljumsken..
Ska bara ta det jätte lugnt idag, då jag jobbar lördag/söndag och har gjort mig illa i ljumsken.
Känns dumt att vara halta Lotta på jobbet.
Ska ju även lägga ett spår inför kursen på söndag och sen gå spåret på kursen på söndag!
Fullt ös, medvetslös!

Det blev ett lååångt inlägg men det gäller att passa på när El Monstro sover..

Puss & kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar