lördag 20 juni 2009

Midsommarhelgen avklarad!


Jaha då var det helt plötsligt midsommardagen..
Det regnade HELA dagen igår!
Vi satt under ett tält som tur var, men det var kallt och eländigt..
Tom Diva stod under tältet och tyckte synd om sig själv..
Imorse under promenaden så försvinner Diva iväg i några minuter och vad gör hon?
-Jo hundh.....t står och käkar BAJS!
Vems eller vad för bajs det var vill jag inte ens tänka på..
Hua!!!
Hon är mer slö än vanligt tycker jag och gör rent ovanligt mycket i dom nedre regionerna..
Sen tycker jag nästan att hon ser lite småfet ut om jag ska vara ärlig.
Hon tillhör ju inte dom större kaliberna direkt så om hon nu ser normalviktig ut så..
Tränade lydnad härom dagen (min favorit syssla -NOT) och tänkte att jag skulle köra en platsläggnig eftersom det var så varmt..
Och vad gör Diva, jo hon lägger sig först på sidan med benen spretande.
Jag lät henne hållas eftersom det viktigaste är ju i vårt fall att hon faktiskt ligger på plats.
Som om inte det var nog så intar hon positionen liggläge!
Så hon tillbringade sina 4 minuter på platsliggningen på rygg!
Undrar om dom skulle godkänna det vid prov.. ;-)
Försöker få ihop pusslandet med alla föräldradagar hit och dit, och det har varit värsta jobbet!
Fredrik ska ju vara föräldraledig from 13 juli och då jobbar alltså jag.
Men men det ordnar sig nog i slutändan..
TROR att jag fått det under kontroll.
Sedan var det ju det här med kennelnamn!
VILL jag ha ett kennelnamn har jag frågat mig? Och svaret är ja. Känns bäst så. Inte för att jag ska ta så många fler kullar sen men det känns mest seriöst.
Och det kostar trots allt 2.000:- att registrera och frågan är om man ska avvakta med att ansöka om kennelnamn tills man vet att det blir valpar.
För man kan ju efterregistrera kennelnamnet på hundarna sen.
Och vad ska det vara för kennelnamn?
Svåra val i livet liksom.. ;-)
Kom gärna med bra, vettiga förslag!
Idag ska vi ha en riktig slappardag och bara vara..
Soffläge med andra ord.
Saknar Noah så det gör ont i hjärtat!
Han åkte ju förra torsdagen och kommer att vara borta tills imorn eller på måndag.
Känns nästan snällare mot honom om jag hämtar honom på dagis på måndag.
Hans pappa har ju 2 stycken bonusbarn och det känns ganska rått varje gång som han tvingas lämna dom tillsammans med hans pappa..

Nu startar jag mitt soffläge och hoppas att någon kommer med lite mat till mig vid sisådär 18-tiden...

Puss & kram!

1 kommentar:

  1. Hoppas att ni haft en fin midsommar trots dåligt väder! Vill bara passa på och tala om hur snygg jag tycker Diva är! Helt bedårande.

    Mvh

    Sussie Leivert

    SvaraRadera