tisdag 2 juni 2009

Undersökningen avklarad!



Summering av dagen:
08.15 möter jag Noah och hans pappa vid KS och vi beger oss upp på avdelningen som han ska sövas på.
Han fick en infart insatt i handen, ja eller rättare sagt dom fick göra om det 3 (!) gånger innan dom hittade rätt..
Han var lugn dom 2 första sticken, sedan blev han lite lätt irriterad.. Kan inte klandra honom för det direkt.
Well, när nålen var på plats så var det dags att vänta ca 30 minuter...
30 minuter är en lååång väntan om man är 5 år.
Sedan fick han komma in till salen där ingreppet skulle ske och dom kopplade flera sladdar till hans infart.
Dom började spruta in någon form av smärtstillande och bums så sov lilla Noah!
Klappade och pussade hejdå till min lilla prins (fast han redan sov) och det kom en tår eller två ifrån mitt öga om jag ska vara ärlig...
Gick ner och fikade och sedan var det dags att gå upp och möta honom vid uppvaket.
Lilleman var klarvaken på en gång!
Ville spela Nintendo och ha glass sa han.. ;-)
Och törstig som bara den..
Sedan ville han åka hem, orkade minsann inte vänta på doktorn.

Efter ca 2 timmars väntan kom herr doktorn och meddelade det man befarat, nämligen att mitt lilla hjärta lider av gluten intolerans, eller celiaki som det kallas.. Tarmen var luddig och såg "störd" ut som han sa.
Vi ska få en återbesökstid om ca 3 veckor och får då träffa dietist och läkare om hur man på bästa möjliga sätt kan bemöta hans allergi. Dom tog 3 prover av tarmen för att bekräfta via analys, men han var helt säker på att det var fallet..
Känns lite blandat, men det löser sig ju! Är glad att vi upptäckte det och hoppas att han blir piggare, friskare och växer ikapp sina jämnåriga! Sedan har han ju inte så överdrivet mycket att brås på, då jag är 157 cm och hans pappa 172 cm... ;-)
Har meddelat dagis om hans nya kort och beställt glutenfri kost via Apoteket.
Det var någonting med någon form utav bidrags-recept, betalade bara 120:- för en hel massa grejer som kommer imorgon eller på torsdag!

Det var allt om dagen, återkommer om jag kommer på någonting mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar