fredag 27 mars 2009

Bio!


Idag vaknade båda sönerna klockan 06.15.. Åh vad härligt!
För dom som inte känner mig, så är jag världens tröttaste människa på morgonen.
Men det är bara att le och ge sig upp!

Sedan begav jag mig ut med hela patrasket för en härlig morgonpromenad!
Trodde jag ja...................
Det hela började med att jag hade bylsat på oss alla kläderna (varma) och gick sen ner på gården för att låsa upp cykeln. Men det visade sig att det var fel nyckel..
SUCK!!!
Bara att ta med hela gänget, alltså jag, Noah, Zion och Diva, upp i lägeneten igen för att leta reda på rätt nyckel.
Och mitt i allt detta så blir Zion trött och ska sova! Men det är inte så att han bara somnar av sig själv, utan det ska gnällas och stånkas innan.. Och man måste vagga vagnen i 170.

Så mitt i allt gapskrik, gnäll från 4.5-åring och stissig hund så försöker jag alltså hitta nyckeln till cykel-låset.
Kortfattat så måste vi kapa låset och köpa nytt....
Man blir matt och irriterad, men man kan ju inte låta bli att le åt det hela efteråt..

Det bästa hade ju varit om någon tog kort på hela situationen, lovar att jag hade bjudit på den!

Sen ut i blåsten, utan cykel och en besviken Noah..
Vi höll på att blåsa bort allihopa!
Trodde att det skulle vara en varm, solig dag som det har varit till & från sista tiden.. Men icke!

När vi sedan kommer fram till Canada-gässen (stavningen?), börjar vi dela ut brödbitarna rättvist det var 3 stycken hungriga stackare.. Då från ingenstans blir vi attackerade av 150 stycken fiskmåsar!!!!!!!!!!!!!
HELT GALNA!

Dom åker ner mot vagnen så Zion blir vettskrämd och mot mig, Noah och Diva.
Zion gallskriker, Noah gapar och Diva hugger (!!!) mot måsarna..
Hon har aldrig bitit mot någon eller någonting någonsin..

Hahaha... Summa kardemumma, vi sprang därifrån och rusade in i porten.



Låter säkert som en jätte rolig historia, och jag kan väl själv skratta åt det hemma i tryggt förvar, men det var jätteläskigt mitt i smeten!
Alla som stod och tittade på oss kan man ju bara undra vad dom tänker.. ;-)

Aja som vanligt, JAG BJUDER PÅ DEN!


Idag ska jag och Noah gå och se filmen Tomtar och Troll som hade premiär idag!




Stor pussåkram och trevlig helg!
Det var storm ute

2 kommentarer:

  1. Hej gummsan......

    Tack för all stöttning!!!
    Det uppskattas!

    Katarina

    SvaraRadera
  2. Det vet du.. Vet hur det känns när det är svårt. Önskar bara att jag hade kunnat göra mer.. Men du vet.... ;-)

    Puss!

    SvaraRadera