tisdag 17 mars 2009

Varför hinner man aldrig med???


NOAH och jag bakar...



Det man vill hinna med....
Jag vill kunna hinna med att vara en super-mamma som gör massor med nyttiga & roliga saker med mina barn, gå långa promenader, träna med hunden mer än vad jag gör, hålla ett kliniskt rent hem, laga nyttig mat, vara en god partner and so on.....
Men jag hinner inte!

Hur gör alla andra för att hinna?
Eller är det som så att alla andra inte hinner alls så mycket som jag tror att dom gör...?



Nog om det.
Zion har nu börjat äta lite mat, ÄNTLIGEN får man väl säga!
Har ju som sagt bara sutti toch "lapat" i sig maten, som en katt ungefär..
Men nu så får han i alla fall i sig en 1/2 burk med mat.
Jag avvaktar lite med att laga egen mat tills han äter lite mera, så slipper det gå så mycket till spillo..
Hans rutiner är ganska okej för tillfället.
Han vaknar vid 07-tiden och äter sedan 1 flaska vid 10.30 tiden för att sedan somna och sova ca 1-2 timmar.
Sedan äter han 1 mål gröt mitt på dagen, och sover efter det.
Middag äter han tillsammans med oss.
Han ammas fritt mellan målen, ca 5 gånger/dag.
Somnar vid ca 19-20 tiden och vaknar ibland vid 22 tiden för att äta en flaska välling.
Hemsk mamma som jag är häller jag i lite lite socker i vällingen..
Detta för att han totalvägrar vällingen annars och jag vill verkligen att han får i sig den, då han sover mycket bättre med den i magen.
Ego ja vet...

Den 29/3 ska jag och barnens gudmor Nanniemammabikten och det ska bli sååå trevligt så!
Och skönt att få göra något utan barn om jag ska vara ärlig.
Tror att man blir en bättre förälder om man får hitta på lite annat ibland..

Nä nu gapar lilleman och vill ha uppmärksamhet.



Puss & kram och ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar