tisdag 31 mars 2009

Efter 10 idag..




var ett känsloladdat tillfälle..


Det var samma läkare, Ann Edner som var med när Melvin föddes. Och dog..


Hon har tyvärr samma erfarenhet som jag har och i och med detta så fann vi varann under den svåraste tiden i mitt liv.


Hon var där och talade tillsammans med ett föräldrapar som förlorat en liten Jack, som var född för tidigt.


Det känns skönt på ett sätt att det talas mycket om förlust av ett barn, men det drar upp så himla mycket känslor.. Det gör ont.


Men jag försöker se det positiva i allt from Mammabikten, så jag såg det som att jag fick tillfälle att gråta en skvätt! För det gör jag tyvärr inte speciellt ofta..


Det var talaren Jana Söderberg (klicka på hennes namn så hamnar du på hennes sida) som gav mig en ordentlig tankeställare och det var att man i alla (nästan) situationer ska tänka att man VILL gör adet man gör.


Tex: -Man tänker ju ofta på morgonen, speciellt med småbarn, att man MÅSTE skynda sig för man FÅR INTE komma försent. Istället för att tänka: -Jag VILL skynda mig, för jag VILL inte komma försent!


Och även sättet vi talar med våra barn, man säger ofta -NEJ, du får inte göra så eller sluta med det där.. Osv osv osv..


Man ska vända sitt tänkande och därmed skapa ett positivt liv och få självstarka och lyckliga barn!


För detta vill vi väl alla?


Nåväl, jag ska i alla fall försöka börja med ett helt nytt tankesätt, både privat och på jobbet!






För dit ska jag ju tillbaka i höst.. ;-)




Kan inte jag få bli lyxhustru eller nåt annat kul?


Tänk att inte behöva tänka på pengar alls? Eller rättare sagt, tänk att BARA tänka på pengar och vad man ska göra med dom... Mooohaahaaa....


Nä jag tror att man uppskattar livet mer om man får kämpa ihop sina pengar.....


Kan jag ju inbilla mig i alla fall..






Nu ligger lilleman och sover och sen ska vi bege oss ut på en långprommis för att sedan hämta upp storebror Noah på dagis, som ska ta med sig kompisen Jim hem.


Det har beställts pannkaka till middag, så det blir det!










Puss & kram hoppas ni får en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar